Koe uusi yle.fi
Kuningaskuluttaja

Miksi Trafi ei palauta vahingossa maksettuja rahoja?

  • 54 s
  • toistaiseksi

Pienyrittäjä maksoi erehdyksessä noin 300 euron laskun väärälle tilille. Maksu meni liikenteen turvallisuusvirasto Trafille.

Maksaja huomasi erheensä puolentoista kuukauden kuluttua sattuman kauppana. Hän sai rahat takaisin sitten, kun oli ilmoittanut virhemaksusta Trafille ja pyytänyt summan palautusta.

Yrittäjää ihmetyttää se, että Trafi ei oma-aloitteisesti tehnyt mitään virheellisen maksun palauttamiseksi tai edes asiasta ilmoittamiseksi. Jos asiakas ei olisi itse huomannut virhemaksua, rahat olisivat jääneet palautamatta.

Miksi Trafi ei palauta vahingossa maksettuja rahoja oma-aloitteisesti?

vastaaja: Juha Kenraali, osastonjohtaja, Trafi

Ohjelman tiedot

Kuva 16:9

TV-lähetyksen ääniraidat suomi stereo

Katsottavissa ulkomailla

Lähetykset

Näytä lisätiedotPiilota lisätiedot

Jaksot

Ei tulossa olevia jaksoja

Klipit

Kuningaskuluttaja

Kuningaskuluttaja-ohjelmaan ei tehdä enää uusia jaksoja. Myöskään Kuningaskuluttajan verkkosivuille ei enää tehdä uutta sisältöä ja ohjelman sosiaalisen median kanavat suljetaan. Kuluttajan näkökulmasta tehtyä journalismia tarjoavat jatkossa Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminta ja tutkivan journalismin MOT-ohjelma.

Katso myös

    Muualla Yle.fi:ssä