Koe uusi yle.fi

Spotlight: Den lilla näthandlarens svårigheter med posten 

  • 4 min
  • ei kuunneltavissa

Tillsammans med sin man har Eva Ramstedt en webbutik i sitt hem i Molpe (Korsnäs). De säljer bland annat balanscyklar och när det är säsong postar de mellan 70 och 100 paket i veckan. De använder sig av postens service, men är inte helt nöjda med den.
- Informationen är dålig och som småföretagare vet man inte vad man kan kräva. Kan man kräva någontin eller måste man bara nöja sig med de priser och den service man får, undrar Eva.
Postens priser anser Eva är för höga, men några alternativ till posten finns inte. Eva anser också att postens information inte fungerar som den ska.
- Allt för ofta händer det att kunder ringer och frågar var paketet dröjer och då är det posten som inte skickat något meddelande till kunderna. I värsta fall hinner posten skicka det tillbaka till oss, säger Eva Ramstedt.
Hon vill att posten satsar med på personlig service till företagskunderna.

Lähetykset

  • ke 18.2.2015 14.50 • Yle Areena

Kuuntele myös

    Muualla Yle.fi:ssä