Jaksot
-
Jakso 1: Väri ja muoto Osa 1/8. Väri ja muoto. Kasper Strömman tapaa värisuunnittelija Margrethe Odgaardin, normikriitikko Karin Ehrnbergerin ja setelisuunnittelija Arild Yttrin. Design 3000 - televisiota tulevaisuudesta.27 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 2: Koti 2/8. Koti. Kuinka pohjoismainen kansankoti muuttuu? Kasper Strömman syväsukeltaa aiheeseen lavastaja Markku Pätilän, arkkitehti David Zahlen ja muotoilija Thomas Johanssonin kanssa.28 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 3: Leikki 3/8. Leikki. Lasten leikeistä tulevaisuuden luovuuteen.28 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 4: Materiaalit 4/8. Materiaalit. Kasper Strömman tapaa materiaalisuunnittelija Mette Bak Andersenin, muotoilija Hans Ehrichin ja biokemisti Suvi Haimin. Design 3000 - televisiota tulevaisuudesta. Parad Media, 2018.28 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 5: Muoti 5/8. Muoti. Miksi pukeudumme juuri tällä tavalla? Kasper Strömman tapaa muotisuunnittelija Henrik Vibskovin, katukuvaaja Liisa Jokisen ja taiteilija-designtutkija Maja Gunnin.27 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 6: Istuimet 6/8. Istuimet. Ei designohjelmaa ilman tuoleja! Kasper Strömman ja muotoilijat Peter Opsvik, Rosan Bosch ja Pasi Pennanen sekä kulttuurihistorioitsija Pia-Maria Montonen pohtivat istumista.28 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 7: Kulkuneuvot 7/8. Kulkuneuvot. Kuinka Pohjolassa liikutaan tulevaisuudessa, pohtivat Kasper Strömman sekä tulevaisuuden menopelejä suunnittelevat Carl-Georg Rasmussen ja Gustav Hasselskog, lentokoneinsinööri Knut…28 min Käynnistä ohjelma
-
Jakso 8: Kaupunki 8/8. Kaupunki. Kasper Strömman pohtii kaupungin käsitettä kaupunkisuunnittelija Jan Gehlin, liikennesuunnitteluguru Sonja Heikkilän ja arkkitehti Tuomas Toivosen kanssa.28 min Käynnistä ohjelma
Ei tulossa olevia jaksoja
Klipit
Design 3000 ja Kasper Strömman
Pohjoismainen design tunnetaan funktionaalisesta muotoilustaan ja vahvan yhteiskunnallisesta ja sosialistisesta tehtävästään. Sodanjälkeisessä maailmassa pohjoismaiset muotoilijat halusivat luoda perheille tarpeellisia käyttöesineitä, joihin kaikilla olisi varaa. Mutta mikä designin tehtävä on nyt, kun individualismi on korvannut sosialismin ja entisistä käyttöesineistä on tullut statussymboleja?