Totta kai saa, jos tekee sen yhtä hyvin ja henkilökohtaisesti kuin luutisti Ori Harmelin. Ohjelman muut levyt eivät luotaa musiikkiestetiikan filosofisia perusteita yhtä syvältä, mutta houkuttavat toki innostumaan siitä, mikä on hienoa. Tällä kertaa hienoa on mm. sopraano Jeanine De Bique sekä säveltäjä Nico Muhlyn orkesteriteos, joka on tehty ankariin koronarajoituksiin.
Joseph Canteloube: Chants d'Auvergne. - Carolyn Sampson, sopraano, ja Tapiola Sinfonietta/Pascal Rophé. (BIS-2513
Kalevi Aho: Kaksoiskonsertto englannintorvelle, harpulle ja orkesterille; Kolmoiskonsertto viululle, sellolle, pianolle ja kamariorkesterille. - Anneleen Lenaerts, harppu, Dimitri Mestdag, englannintorvi, Storioni-trio sekä Antwerpenin sinfoniaorkesteri/Olari Elts. (BIS-242)
"Mirrors", ooppera-aarioita, säv. Graun, Händel, Telemann, Manna, Vinci ja Broschi. - Jeanine De Bique, sopraano, ja Concerto Köln/Luca Quintavalle. (Berlin Classics, 0302017BC)
Nico Muhly: Throughline. - San Franciscon sinfoniaorkesteri/Esa-Pekka Salonen. (SFS Media)
"Neshima", luuttumusiikkia 1500- ja 1600-lukujen tyyliin, säv. & sov. Orí Harmelin. - Orí Harmelin, luuttu ja teorbi. (Passacaille, PAS1075)
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
