1950-luvulta alkaen taidemusiikki on ollut yhä enemmän HIP. Valitettavasti se tarkoittaa vain "historically informed performance". Historiallisesti tietoinen esitystapa on mullistanut musiikin esittämisen estetiikan, mutta vieläkään ei ole selvää, tuottaako historiallinen tietoisuus menneen vai nykyisen estetiikan mukaisia esityksiä. Onneksi asiaa voi ruotia alati parempien ja moninaisempien barokkimusiikkiesitysten parissa.
Ohjelma on uusinta marraskuulta 2019.
1. C.P.E. Bach: Adagio ma non molto sonaatista viululle ja kosketinsoittimelle D-duuri (Tamsin Waley-Cohen ja James Baillieu)
2. Giuseppe Tartini: 3. osa sonaatista viululle ja continuolle g-molli "Paholaistrilli" (David Oistrakh ja Vladimir Jampolski)
3. Giuseppe Tartini: 3. osa sonaatista viululle ja continuolle g-molli "Paholaistrilli" (Chouchane Siranossian ja Jos van Immerseel)
4. Antonio Vivaldi: Allegro, 3. osa konsertosta Talvi, sarjasta Vuodenajat (Janine Jansen ja yhtye)
5. Georg Friedrich Händel: "Lascia la spina", Nautinnon aaria oratoriosta Il Trionfo del Tempo e del Disinganno (Julia Lezhneva ja Il Giardino Armonico/Giovanni Antonini)
6. Michelangelo Rossi: Toccata nro 7 kok. Toccate e correnti d'intavolatura d'organo e cimbalo (Lorenzo Ghielmi)
7. Claude Debussy: Voiles kok. Preludes I (Aleksei Ljubimov
8. Giovanni Pierluigi da Palestrina: Sicut cervus desiderat (Westminsterin katedraalin kuoro/James O'Donnell)
9. J.S. Bach: Sarabande soolosellosarjasta nro 4 Es-duuri (Marko Ylönen)
10. J.S. Bach - Vikingur Olafsson: "Widerstehe doch der Suende", aaria kantaatista nro 54 (Vikingur Olafsson)
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
