Soitinten symboliikka on keskeinen osa musiikin merkitysjärjestelmää. Mielikuvamme soittimista, niiden soittajista ja niillä soitetusta musiikista vaikuttavat siihen, miten me musiikin koemme. Mutta suuri osa soitinten kantamista merkityksistä on muuttunut, kun ajat ovat muuttuneet: barokin musette ei vastaa mielikuvaamme säkkipillistä, ja Schubertin Der Leiermann ei avaudu, jos emme ymmärrä kampiliiran brändiä.
1. Jean-Marie Leclair: Musette (Adrian Butterfield, Alison McGillicray ja Laurenca Cummings)
2. Trad. (sov. Vittorio Ghielmi): Säkkipilli (Vittorio Ghielmi ja Il Suonar Parlante)
3. Bela Bartok: Szol a duda (Eugene Drucker ja Philip Setzer)
4. W.A. Mozart: Saksalainen tanssi C-duuri "Die Leyerer" (Lontoon SO/Peter Maag)
5. Franz Schubert: Der Leiermann, sarjasta Winterreise (Arttu Kataja ja Pauliina Tukiainen)
6. Adam de la Halle: Ma chifurnie (Paul Hillier ja The Harp Consort)
7. Camille Saint-Saëns: Violons dans le soir (Philippe Jaroussky ja Jerome Ducros)
8. Claude Debussy: Mandoline (Gerard Souzay ja Dalton Baldwin)
9. Astor Piazzolla: Bandoneon, sarjasta Suite Troileana (Sergio ja Odair Assad)
10. Kurt Weill: Beat! Beat! Drums! (Anna Prohaska ja Eric Schneider)
11. James Price Johnson: Drums (The Concordia Orchestra/Marin Alsop)
12. Jean-Marie Leclair: Tambourin (Michala, Hanne ja David Petri)
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
