Parantaako raha oppimistuloksia? Taiteilijoiden tulkinnat ilmastonmuutoksesta.
Pienempiä luokkakokoja, enemmän opettajia, avoimia luokkatiloja, lisää rahaa koululle. Mitä tutkimus kertoo siitä, millaisilla panostuksilla ja toimilla saadaan hyviä oppimistuloksia? OECD on julkaissut Pisa raportin siitä, miten opetukseen käytetyt varat vaikuttavat oppimistuloksiin? Pisan kansallinen projektipäällikkö, yliopistotutkija Arto K. Ahonen Jyväskylän yliopistosta kertoo.
Kuinka taiteilija paketoi ilmastonmuutoksen teokseensa? Marja Ala-Kokko kysyi tätä teatteriohjaaja-näytelmäkirjailija Anni Mikkelssonilta ja valokuvataiteilija Anna Niskaselta.
Studiossa Aki Laine ja Marko Miettinen.
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_ios JAA: