Voiko tulevaisuuteen katsoa?
Elämme jatkuvassa muutoksen virrassa, jossa mennyt vaikuttaa nykyhetkeen ja nykyhetki tulevaan. Se, miten toimimme tänään vaikuttaa tulevaisuuteen.
Historian tuntemus on välttämätöntä, jotta ymmärtäisi nykyhetkeä.
Tämä pätee myös musiikissa.
Elämmekö jonkunlaisessa murrosvaiheessa, juuri nyt?
Miten asiaa katsoo tulevaisuudentutkija Katriina Siivonen?
Tieteen, taiteen ja musiikin risteyksessä Eva Tigerstedt. Äänisuunnittelijana Anders Wiksten.
Ohjelmassa kuullaan otteita seuraavista teoksista:
Missy Mazzoli: Vespers for a dark new age
(Missy Mazzoli, kosketinsoittimet, sekä Victoire-yhtye).
Edgar Varèse: Ionization
(Chicagon sinfoniaorkesteri/Pierre Boulez).
Fredrik Högberg: Dancing with silent purpose
(Martin Fröst, klarinetti, ja Australian kamariorkesteri/ Richard Tognetti).
Guillaume de Machaut: De bon Espoir/Puis que la douce/Speravi, 3-ääninen, 3-tekstinen motetti
(Orlando Consort).
Guillaume de Machaut: Rose, liz, printemps, verdure, 3-ääninen rondeau
(Tenet-lauluyhtye).
Johann Sebastian Bach:Kantaatti no 211 Kahvikantaatti, osia
(Anne Grimm, sopraano, ja Amsterdamin barokkiorkesteri/Ton Koopman).
Gustav Mahler: Sinfonia no 5 cis-molli, osa 1 Trauermarsch
(Gustav Mahler, piano/welte-mignon-pianola).
(Kölnin radion sinfoniaorkesteri/Jukka-Pekka Saraste).
Gustav Mahler: Sinfonia no 1, osa 3
(Radion sinfoniaorkester/Hannu Lintu).
Antti Auvinen: Turbo aria
(Radion sinfoniaorkester/Hannu Lintu).
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_ios JAA: