Myrsky on Shakespearen näytelmistä musiikillisin - alun myrskykohtaus on kuin tehty alkusoitoksi, valmiit laulut odottavat säveltäjäänsä eikä tanssikohtauksistakaan ole puute. Eri syiden takia Myrsky sai jopa Sibeliuksen sävelkynän sauhuamaan Ainolan hiljaisuuden kynnyksellä. Myrskyyn sävelletyn musiikin moninaisuus korostaa sitä, ettei mikään tulkinta lopullisesti selvitä Shakespearen näytelmiin punottujen ihmisyyden lankojen tiiviyttä.
1. Jean Sibelius: Prospero tuudittaa Mirandan uneen näytelmämusiikista Myrsky (Tanskan kuninkaallisen oopperan orkesteri/Okko Kamu)
2. Robert Johnson: Where the bee sucks (Ian Bostridge ja Elizabeth Kenny)
3. John Christopher Smith: Full fathom five (Catherine Bott ja The Parley of instruments)
4. Frank Martin: Full fathom five (Norjan solistikuoro/Grete Pedersen)
5. Gordon Jacob: Foot it featly teoksesta Six Shakespearian Sketches (Tagore-jousitrio)
6. Ian Carr ja John Taylor: Come unto these yellow sands
7. Claude Debussy: La Romance d'Ariel (Sabine Devieilhe ja Alexandre Tharaud)
8. Jean Sibelius: Calibanin laulu sarjasta Myrsky (Caliban-fagottikvartetti)
9. Jean Sibelius: Largo (Prospero) näytelmämusiikista Myrsky (Sinfonia Lahti/Osmo Vänskä)
10. Arthur Honegger: La Tempete, alkusoitto (Toulousen Theatre du Capitolen ork./Michel Plasson)
11. Pjotr Tshaikovski: Myrsky, sinfoninen fantasia (St. Luken ork./Pablo Heras-Casado)
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
