Allemande on ranskalainen tanssi, eikä sillä ole Saksan kanssa muuta tekemistä kuin nimi ja liuta kulttuurisia, muuttuvia ennakkoluuloja. Samoin moresca ei alun perin liity maureihin eikä forlana Friulin alueeseen. Päivän Välilevyissä kulttuurimaantieteellisen vuorovaikutuksen sumeutta ja rikkautta luodataan muillakin muodista menneillä muotitansseilla, joiden monet merkityskerrostumat on onneksi ikuistettu musiikkiin.
1. Louis Couperin: Allemanda grave F-duuri (Pavel Koleshnikov)
2. W.A. Mozart: Saksalainen tanssi D-duuri (Concentus Musicus Wien/Nikolaus Harnoncourt)
3. Giulio Cesare Barbetta: Moresca nro 4 (Capella de la Torre/Katharina Bäuml)
4. J.S. Bach: Siciliana, 1. osa sonaatista viululle ja klaveerille nro 4 c-molli (Nicolas Dautricourt ja Juho Pohjonen)
5. Giovanni Girolamo Kapsperger: Canario kok. Libro quarto d'intavolatura di chitarrone, 1640 (Sergei Sapritshev ja L'Arpeggiata/Christina Pluhar)
6. Melchior Schildt: Paduana lachrymae muunnelmia uruille Dowlandin luuttulaulusta Flow my teares (Hans-Ola Ericsson)
7. J.S. Bach: Forlane, 4. osa orkesterisarjasta nro 1 C-duuri (Zefiro/Alfredo Bernardini)
8. Ernest John Moeran: Forlana, 7. osa Serenadista G-duuri (Ulsterin orkesteri/JoAnn Falletta)
9. Wilhelm Friedemann Bach: Poloneesi klaveerille e-molli (Daniil Trifonov)
10. Ellika Frisell: Polska efter Pekkos Per 1
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
