Ehei, musiikin olemusta ei ohjaa rahoitus, yksittäisten muusikoiden luovuus tai portinvartijoiden maku, vaikka niin voisi luulla. Sitä ohjaavat voimat, jotka ovat niin suuria, ettei niitä oikeastaan edes huomaa, sillä ne vetävät kaikkia meitä musiikin mukana samaan suuntaan. Sävelten hierarkiaan, tempoon, sointiin ja tottumukseen liittyviä gravitaatiokenttiä ei voi paeta, mutta musiikki suhtautuu niihin kuin trampoliinilla hyppivä lapsi. Ilman painovoimaa ei olisi hauska hyppiä korkealle.
1. J.S. Bach: Allegro, 1. osa viulukonsertosta a-molli (Rachel Podger ja Brecon Baroque)
2. Franz Danzi: Larghetto, 2. osa sonaatista käyrätorvelle ja pianolle nro 1 Es-duuri (Teunis van der Zwart ja Aleksandr Melnikov)
3. Francois Couperin: Les baricades misterieuses (Lodestar Trio)
4. Trad. (sov. Cyrillus Kreek): Mu sueda, ärka ueles (Vox Clamantis/Jaan-Eik Tulve sekä Marco ja Angela Ambrosini)
5. Claude Debussy: Passepied sarjasta Suite bergamasque (Punch Brothers)
6. Mesomedes Kreetalainen: Chionoblepharou pater aous (Hilliard Ensemble ja Jan Garbarek)
7. J.S. Bach: Allegro moderato, 1. osa triosonaatista nro 1 Es-duuri (Vikingur Olafsson ja Halla Oddny Magnusdottir)
8. Grazyna Bacewicz: Vivo, 3. osa jousikvartetosta nro 1 (The Silesian String Quartet)
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
