Tilastollisen analyysin mukaan taidemusiikkisäveltäjän viimeiset sävellykset eivät ominaisuuksiltaan poikkea aiemmista. Välilevyissä ei kuitenkaan välitetä tilastoistaan vaan mässäillään anekdotaalisella evidenssillä, ja sitähän riittää. Syvällisen merkityksen aura ympäröi kuuluisia viimeisiä sanoja musiikissa, oli syytä tai ei.
1. Franz Schubert: Adagio, 2. osa sonaatista a-molli "Arpeggione" (Tanja Tetzlaff ja Lars Vogt)
2. J.S. Bach: Vor deinen Thron tret ich, BWV668/a (Luca Guglielmi)
3. Joseph Haydn: Andante grazioso, osa keskeneräisestä jousikvartetosta nro 83 d-molli (Quatuor Mosaiques)
4. Jean Sibelius: Fragmentti orkesterille HUL 1325 (Sinfonia Lahti/Osmo Vänskä)
5. Jean Sibelius: Surusoitto (Ville Urponen)
6. Bela Bartok: Allegretto, 1. osa pianokonsertosta nro 3 E-duuri (Andreas Haefliger ja HKO/Susanna Mälkki)
7. Gabriel Fauré: Allegro, 3. osa jousikvartetosta e-molli (Quatuor Ébène)
8. Ludwig van Beethoven: Finaali (Allegro) jousikvartetosta nro 13 B-duuri (Emerson-kvartetti)
9. Franz Schubert: Die Taubenpost (Matthias Goerne ja Christoph Eschenbach)
10. Johannes Brahms (transkr. Ferruccio Busoni): O Welt, ich muss dich lassen, urkukoraali F-duuri (Orion Weiss)
Siirry sarjan sivulle arrow_forward_iosJAA:
